--- _id: '4297' author: - first_name: André full_name: Matutat, André id: '228871' last_name: Matutat - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; Gips, Carsten: Deploy to Grading. In: , 2023' ama: 'Matutat A, Gips C. Deploy to Grading. In: ; 2023.' apa: 'Matutat, A., & Gips, C. (2023). Deploy to Grading. Presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld.' bibtex: '@inproceedings{Matutat_Gips_2023, title={Deploy to Grading}, author={Matutat, André and Gips, Carsten}, year={2023} }' chicago: Matutat, André, and Carsten Gips. “Deploy to Grading,” 2023. ieee: 'A. Matutat and C. Gips, “Deploy to Grading,” presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld, 2023.' mla: Matutat, André, and Carsten Gips. Deploy to Grading. 2023. short: 'A. Matutat, C. Gips, in: 2023.' conference: end_date: 2023-11-21 location: Hochschule Bielefeld name: '#DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI)' start_date: 2023-11-21 date_created: 2024-02-06T17:15:06Z date_updated: 2024-02-07T06:47:50Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2024-02-06T17:34:06Z date_updated: 2024-02-06T17:34:06Z file_id: '4303' file_name: poster.pdf file_size: 979357 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2024-02-06T17:34:06Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng license: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ oa: '1' related_material: link: - description: Um den Studierenden detailliertes Feedback zu Programmieraufgaben zu bieten, muss in der Regel viel Zeit investiert werden. "Deploy to Grading" ist ein Konzept, welches es ermöglicht, Lösungen von Studierenden zu analysieren und detailliertes Feedback für Programmieraufgaben automatisiert zu erstellen. Die Studierenden können das Feedback unabhängig jederzeit anfordern, und es steht ihnen nach wenigen Minuten zur Verfügung. relation: table_of_contents url: https://conference.hsbi.de/goto.php?target=grp_614&client_id=conferencefhbielefeld status: public title: Deploy to Grading tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference_abstract user_id: '220548' year: '2023' ... --- _id: '4300' author: - first_name: Finn full_name: Amini Kaveh, Finn last_name: Amini Kaveh - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Amini Kaveh, Finn ; Gips, Carsten: Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen. In: , 2023' ama: 'Amini Kaveh F, Gips C. Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen. In: ; 2023.' apa: 'Amini Kaveh, F., & Gips, C. (2023). Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen. Presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld.' bibtex: '@inproceedings{Amini Kaveh_Gips_2023, title={Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen}, author={Amini Kaveh, Finn and Gips, Carsten}, year={2023} }' chicago: Amini Kaveh, Finn, and Carsten Gips. “Peer‐Feedback, Poster‐Sessions Und OER in ILIAS‐Kursräumen,” 2023. ieee: 'F. Amini Kaveh and C. Gips, “Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen,” presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld, 2023.' mla: Amini Kaveh, Finn, and Carsten Gips. Peer‐Feedback, Poster‐Sessions Und OER in ILIAS‐Kursräumen. 2023. short: 'F. Amini Kaveh, C. Gips, in: 2023.' conference: end_date: 2023-11-21 location: Hochschule Bielefeld name: '#DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI)' start_date: 2023-11-21 date_created: 2024-02-06T17:20:10Z date_updated: 2024-02-07T06:01:22Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2024-02-06T17:31:44Z date_updated: 2024-02-06T17:31:44Z file_id: '4301' file_name: peer-feedback_handout.pdf file_size: 15916892 relation: main_file success: 1 - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2024-02-06T17:31:42Z date_updated: 2024-02-06T17:31:42Z file_id: '4302' file_name: peer-feedback_slides.pdf file_size: 9192148 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2024-02-06T17:31:44Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng oa: '1' related_material: link: - description: "Das Projekt DigikoS hat im letzten Jahr die beiden Module \"Künstliche \r\nIntelligenz\" (KI) und \"Programmiermethoden\" (PM) am Campus Minden unterstützt. Beide Veranstaltungen sind durch moderne Lehrkonzepte und eine enge Verschmelzung digitaler und analoger Elemente geprägt und werden im Flipped Classroom durchgeführt; die Veranstaltung KI wird zudem in internationaler Kooperation organisiert. In beiden Projekten sollte die Selbstlernphase gestärkt und das Peer-Learning gefördert werden, in KI war zusätzlich die Aktivierung der Studierenden im Internationalisierungskontext ein wichtiges Ziel.\r\nWir möchten in unserem Beitrag unsere Erfahrungen beim Peer-Feedback zu Übungsaufgaben im ILIAS, bei digitalen Selbsttests zur Lernfortschrittskontrolle, bei der Durchführung von Poster-Sessions und der Einrichtung einer Poster-Gallerie sowie bei der Bildung von internationalen Studierenden-Tandems teilen. Darüber hinaus werden wir einen Einblick in die Gestaltung der ILIAS-Kursräume geben, die jeweils aus einem offenen Kursraum für das OER-Lehr-/Lernmaterial sowie einem geschlossenen Kursraum für die Semesterorganisation und Abgaben bestanden. Hierzu wurde eine interessante Lösung entwickelt, um den Studierenden zeitgesteuert die in einer bestimmten Woche relevanten ILIAS-Objekte zu präsentieren.\r\nDieser Beitrag wurde gemeinsam mit dem Studierenden Finn Amini Kaveh in seiner Rolle als Digital Learning Scout erstellt." relation: table_of_contents url: https://conference.hsbi.de/goto.php?target=grp_606&client_id=conferencefhbielefeld - relation: original url: https://github.com/cagix/dlk23 status: public title: Peer‐Feedback, Poster‐Sessions und OER in ILIAS‐Kursräumen tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference_abstract user_id: '220548' year: '2023' ... --- _id: '4298' abstract: - lang: eng text: Gamification im Hochschulbereich zur Motivationssteigerung von Lernenden ist ein vielversprechender Ansatz. In diesem Vortrag wird ein Tool präsentiert, mit dem Lehrende ohne umfangreiche Software- oder Videospielentwicklungskompetenzen Übungsaufgaben als Quests in ein 2D-Rollenspiel integrieren können. Dazu wird eine Beschreibungssprache verwendet, die Aufgaben in Spielszenarien umwandelt, die von den Lernenden im Spiel gelöst werden. author: - first_name: André full_name: Matutat, André id: '228871' last_name: Matutat - first_name: Birgit Christina full_name: George, Birgit Christina id: '212414' last_name: George orcid: 0009-0001-6148-9677 - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; George, Birgit Christina ; Gips, Carsten: Dungeon: Learning by Questing. In: , 2023' ama: 'Matutat A, George BC, Gips C. Dungeon: Learning by Questing. In: ; 2023.' apa: 'Matutat, A., George, B. C., & Gips, C. (2023). Dungeon: Learning by Questing. Presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld.' bibtex: '@inproceedings{Matutat_George_Gips_2023, title={Dungeon: Learning by Questing}, author={Matutat, André and George, Birgit Christina and Gips, Carsten}, year={2023} }' chicago: 'Matutat, André, Birgit Christina George, and Carsten Gips. “Dungeon: Learning by Questing,” 2023.' ieee: 'A. Matutat, B. C. George, and C. Gips, “Dungeon: Learning by Questing,” presented at the #DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI), Hochschule Bielefeld, 2023.' mla: 'Matutat, André, et al. Dungeon: Learning by Questing. 2023.' short: 'A. Matutat, B.C. George, C. Gips, in: 2023.' conference: end_date: 2023-11-21 location: Hochschule Bielefeld name: '#DLK23 (Digital Learning Konferenz der HSBI)' start_date: 2023-11-21 date_created: 2024-02-06T17:17:45Z date_updated: 2024-02-07T05:57:35Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2024-02-06T17:36:52Z date_updated: 2024-02-06T17:36:52Z file_id: '4304' file_name: slides.pdf file_size: 1701532 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2024-02-06T17:36:52Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng oa: '1' related_material: link: - relation: table_of_contents url: https://conference.hsbi.de/goto.php?target=grp_612&client_id=conferencefhbielefeld status: public title: 'Dungeon: Learning by Questing' tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '220548' year: '2023' ... --- _id: '4295' author: - first_name: André full_name: Matutat, André id: '228871' last_name: Matutat - first_name: Malte full_name: Reinsch, Malte id: '245879' last_name: Reinsch - first_name: André full_name: Kirsch, André id: '229807' last_name: Kirsch - first_name: Birgit Christina full_name: George, Birgit Christina id: '212414' last_name: George orcid: 0009-0001-6148-9677 - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; Reinsch, Malte ; Kirsch, André ; George, Birgit Christina ; Gips, Carsten: Learning by Questing. In: , 2023' ama: 'Matutat A, Reinsch M, Kirsch A, George BC, Gips C. Learning by Questing. In: ; 2023.' apa: Matutat, A., Reinsch, M., Kirsch, A., George, B. C., & Gips, C. (2023). Learning by Questing. Presented at the StartPlay 2023, Bergische Universität Wuppertal. bibtex: '@inproceedings{Matutat_Reinsch_Kirsch_George_Gips_2023, title={Learning by Questing}, author={Matutat, André and Reinsch, Malte and Kirsch, André and George, Birgit Christina and Gips, Carsten}, year={2023} }' chicago: Matutat, André, Malte Reinsch, André Kirsch, Birgit Christina George, and Carsten Gips. “Learning by Questing,” 2023. ieee: A. Matutat, M. Reinsch, A. Kirsch, B. C. George, and C. Gips, “Learning by Questing,” presented at the StartPlay 2023, Bergische Universität Wuppertal, 2023. mla: Matutat, André, et al. Learning by Questing. 2023. short: 'A. Matutat, M. Reinsch, A. Kirsch, B.C. George, C. Gips, in: 2023.' conference: end_date: 2023-09-28 location: Bergische Universität Wuppertal name: StartPlay 2023 start_date: 2023-09-28 date_created: 2024-02-06T17:00:09Z date_updated: 2024-02-07T05:56:26Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2024-02-06T17:03:25Z date_updated: 2024-02-06T17:03:25Z file_id: '4296' file_name: 2023-09-28_startplay_learning-by-questing.pdf file_size: 422859 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2024-02-06T17:03:25Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng oa: '1' related_material: link: - relation: original url: https://github.com/Dungeon-CampusMinden/Dungeon/blob/master/doc/publication/2023-09-28_startplay_learning-by-questing.pdf status: public title: Learning by Questing tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '220548' year: '2023' ... --- _id: '3655' abstract: - lang: ger text: Im Rahmen des Moduls Programmieren 2 des Studiengangs Informatik BA der Hochschule Bielefeld reichen Studierende seit mehreren Jahren ihre Programmierlösungen als Git-Pull-Requests ein und verlinken diese nur noch in ihrer Abgabe im Learning Management System. Bisher wurden die Lösungen der Studierenden anschließend in Präsenz mit den Lehrenden diskutiert und von diesen bewertet. Da diese Art der Bewertung viel Zeit in Anspruch nimmt, arbeiten wir an der Umstellung auf ein automatisches Bewertungssystem. Aus diesem Grund präsentieren wir in diesem Paper unser Konzept zur automatischen Bewertung von Programmieraufgaben mithilfe von Continuous Integration/Continuous Deployment-Pipelines. Im Gegensatz zu anderen automatischen Bewertungssystemen verwenden wir keine eigene Serverstruktur, sondern nutzen frei verfügbare Infrastruktur. Wir berücksichtigen dabei die einfache Übertragung auf andere Continuous Integration/Continuous Deployment-Pipelines sowie die Möglichkeit zur lokalen Ausführung. author: - first_name: André full_name: Kirsch, André id: '229807' last_name: Kirsch - first_name: André full_name: Matutat, André id: '228871' last_name: Matutat - first_name: Malte full_name: Reinsch, Malte id: '245879' last_name: Reinsch - first_name: Birgit Christina full_name: George, Birgit Christina id: '212414' last_name: George orcid: 0009-0001-6148-9677 - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Kirsch, André ; Matutat, André ; Reinsch, Malte ; George, Birgit Christina ; Gips, Carsten: Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines. In: Greubel, A. ; Strickroth, S. ; Striewe, M. (Hrsg.): Proceedings of the Sixth Workshop „Automatische Bewertung von Programmieraufgaben“ (ABP 2023) : Gesellschaft für Informatik e.V., 2023' ama: 'Kirsch A, Matutat A, Reinsch M, George BC, Gips C. Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines. In: Greubel A, Strickroth S, Striewe M, eds. Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023). Gesellschaft für Informatik e.V.; 2023. doi:10.18420/ABP2023-11' apa: 'Kirsch, A., Matutat, A., Reinsch, M., George, B. C., & Gips, C. (2023). Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines. In A. Greubel, S. Strickroth, & M. Striewe (Eds.), Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023). München: Gesellschaft für Informatik e.V. https://doi.org/10.18420/ABP2023-11' bibtex: '@inproceedings{Kirsch_Matutat_Reinsch_George_Gips_2023, title={Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines}, DOI={10.18420/ABP2023-11}, booktitle={Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023)}, publisher={Gesellschaft für Informatik e.V.}, author={Kirsch, André and Matutat, André and Reinsch, Malte and George, Birgit Christina and Gips, Carsten}, editor={Greubel, André and Strickroth, Sven and Striewe, MichaelEditors}, year={2023} }' chicago: 'Kirsch, André, André Matutat, Malte Reinsch, Birgit Christina George, and Carsten Gips. “Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines.” In Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023), edited by André Greubel, Sven Strickroth, and Michael Striewe. Gesellschaft für Informatik e.V., 2023. https://doi.org/10.18420/ABP2023-11.' ieee: 'A. Kirsch, A. Matutat, M. Reinsch, B. C. George, and C. Gips, “Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines,” in Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023), München, 2023.' mla: 'Kirsch, André, et al. “Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines.” Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023), edited by André Greubel et al., Gesellschaft für Informatik e.V., 2023, doi:10.18420/ABP2023-11.' short: 'A. Kirsch, A. Matutat, M. Reinsch, B.C. George, C. Gips, in: A. Greubel, S. Strickroth, M. Striewe (Eds.), Proceedings of the Sixth Workshop “Automatische Bewertung von Programmieraufgaben” (ABP 2023), Gesellschaft für Informatik e.V., 2023.' conference: end_date: 2023-10-13 location: München name: Sechster Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" start_date: 2023-10-12 date_created: 2023-10-16T14:00:36Z date_updated: 2023-10-27T09:22:18Z department: - _id: '102' doi: 10.18420/ABP2023-11 editor: - first_name: André full_name: Greubel, André last_name: Greubel - first_name: Sven full_name: Strickroth, Sven last_name: Strickroth - first_name: Michael full_name: Striewe, Michael last_name: Striewe keyword: - Autograding - Automatisiertes Feedback - CI/CD-Pipeline language: - iso: ger main_file_link: - open_access: '1' url: https://dl.gi.de/bitstreams/b55a0249-c6fb-4853-b582-44903bee90d5/download oa: '1' publication: Proceedings of the Sixth Workshop "Automatische Bewertung von Programmieraufgaben" (ABP 2023) publication_status: published publisher: Gesellschaft für Informatik e.V. quality_controlled: '1' status: public title: 'Deploy-to-Grading: Automatische Bewertung von Programmieraufgaben mit CI/CD-Pipelines' type: conference user_id: '216459' year: '2023' ... --- _id: '3062' author: - first_name: André full_name: Matutat, André last_name: Matutat - first_name: Birgit Christina full_name: George, Birgit Christina id: '212414' last_name: George orcid: 0009-0001-6148-9677 - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; George, Birgit Christina ; Gips, Carsten: Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon. In: Hochschulforum Digitalisierung und StIL (Hrsg.): , 2023' ama: 'Matutat A, George BC, Gips C. Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon. In: Hochschulforum Digitalisierung und StIL, ed. ; 2023.' apa: Matutat, A., George, B. C., & Gips, C. (2023). Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon. In Hochschulforum Digitalisierung und StIL (Ed.). Presented at the University:Future Festival (Hochschulforum Digitalisierung und StIL), Berlin, Bochum, Heilbronn. bibtex: '@inproceedings{Matutat_George_Gips_2023, title={Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon}, author={Matutat, André and George, Birgit Christina and Gips, Carsten}, editor={Hochschulforum Digitalisierung und StILEditor}, year={2023} }' chicago: Matutat, André, Birgit Christina George, and Carsten Gips. “Selbstgesteuertes Lernen Im Dungeon.” edited by Hochschulforum Digitalisierung und StIL, 2023. ieee: A. Matutat, B. C. George, and C. Gips, “Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon,” presented at the University:Future Festival (Hochschulforum Digitalisierung und StIL), Berlin, Bochum, Heilbronn, 2023. mla: Matutat, André, et al. Selbstgesteuertes Lernen Im Dungeon. Edited by Hochschulforum Digitalisierung und StIL, 2023. short: 'A. Matutat, B.C. George, C. Gips, in: Hochschulforum Digitalisierung und StIL (Ed.), 2023.' conference: end_date: 2023-04-28 location: Berlin, Bochum, Heilbronn name: University:Future Festival (Hochschulforum Digitalisierung und StIL) start_date: 2023-04-26 corporate_editor: - Hochschulforum Digitalisierung und StIL date_created: 2023-05-30T11:42:37Z date_updated: 2023-06-14T09:22:39Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T15:28:24Z date_updated: 2023-06-01T15:28:24Z file_id: '3145' file_name: slides_uff.pdf file_size: 4429754 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T15:28:24Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://youtu.be/70WJ61OnjUI oa: '1' quality_controlled: '1' related_material: link: - relation: other url: https://festival.hfd.digital/de/sessions-2023/?id=439159 status: public title: Selbstgesteuertes Lernen im Dungeon tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212414' year: '2023' ... --- _id: '3061' author: - first_name: André full_name: Matutat, André last_name: Matutat - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; Gips, Carsten: PM-Dungeon. In: ORCA.nrw (Hrsg.): , 2022' ama: 'Matutat A, Gips C. PM-Dungeon. In: ORCA.nrw, ed. ; 2022. doi:10.57720/3061' apa: Matutat, A., & Gips, C. (2022). PM-Dungeon. In ORCA.nrw (Ed.). Presented at the Digitale Transformation der Hochschullehre durch digitale Kompetenzen als offene Bildungsressourcen, Essen. https://doi.org/10.57720/3061 bibtex: '@inproceedings{Matutat_Gips_2022, title={PM-Dungeon}, DOI={10.57720/3061}, author={Matutat, André and Gips, Carsten}, editor={ORCA.nrwEditor}, year={2022} }' chicago: Matutat, André, and Carsten Gips. “PM-Dungeon.” edited by ORCA.nrw, 2022. https://doi.org/10.57720/3061. ieee: A. Matutat and C. Gips, “PM-Dungeon,” presented at the Digitale Transformation der Hochschullehre durch digitale Kompetenzen als offene Bildungsressourcen, Essen, 2022. mla: Matutat, André, and Carsten Gips. PM-Dungeon. Edited by ORCA.nrw, 2022, doi:10.57720/3061. short: 'A. Matutat, C. Gips, in: ORCA.nrw (Ed.), 2022.' conference: end_date: 2022-11-25 location: Essen name: Digitale Transformation der Hochschullehre durch digitale Kompetenzen als offene Bildungsressourcen start_date: 2022-11-24 corporate_editor: - ORCA.nrw date_created: 2023-05-30T11:40:49Z date_updated: 2023-06-20T11:51:54Z department: - _id: '102' doi: 10.57720/3061 file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: akobusch date_created: 2023-06-01T14:57:47Z date_updated: 2023-06-01T14:57:47Z file_id: '3136' file_name: poster_pm-dungeon.pdf file_size: 750883 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T14:57:47Z has_accepted_license: '1' language: - iso: ger main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.orca.nrw/sites/default/files/dokumente/poster_pm-dungeon.pdf oa: '1' publication_status: published status: public title: PM-Dungeon tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference_abstract user_id: '216459' year: '2022' ... --- _id: '3060' author: - first_name: André full_name: Matutat, André last_name: Matutat - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Matutat, André ; Gips, Carsten: Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers. In: DAAD (Hrsg.): , 2022' ama: 'Matutat A, Gips C. Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers. In: DAAD, ed. ; 2022.' apa: 'Matutat, A., & Gips, C. (2022). Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers. In DAAD (Ed.). Presented at the Moving Target Digitalisation 2022, Berlin.' bibtex: '@inproceedings{Matutat_Gips_2022, title={Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers}, author={Matutat, André and Gips, Carsten}, editor={DAADEditor}, year={2022} }' chicago: 'Matutat, André, and Carsten Gips. “Deploy to Grading: Create an Automated Assessment Tool to Improve Feedback in Self-Paced Learning and Reduce Workload for Lecturers.” edited by DAAD, 2022.' ieee: 'A. Matutat and C. Gips, “Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers,” presented at the Moving Target Digitalisation 2022, Berlin, 2022.' mla: 'Matutat, André, and Carsten Gips. Deploy to Grading: Create an Automated Assessment Tool to Improve Feedback in Self-Paced Learning and Reduce Workload for Lecturers. Edited by DAAD, 2022.' short: 'A. Matutat, C. Gips, in: DAAD (Ed.), 2022.' conference: end_date: 2022-12-02 location: Berlin name: Moving Target Digitalisation 2022 start_date: 2022-11-30 corporate_editor: - DAAD date_created: 2023-05-30T11:39:24Z date_updated: 2023-06-20T11:51:02Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T15:21:50Z date_updated: 2023-06-01T15:21:50Z file_id: '3143' file_name: MTD22_deployToGrading_matutat.pdf file_size: 8873902 relation: main_file success: 1 - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T15:21:58Z date_updated: 2023-06-01T15:21:58Z file_id: '3144' file_name: mtd2022_deploy-to-grading_virtual-exchange-track_single.pdf file_size: 1216364 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T15:21:58Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://daad.canto.global/pdfviewer/viewer/viewer.html?share=share%2Calbum%2COSAU3&column=document&id=4ivfa1v4dp1152hbhfrvvohm28&suffix=pdf&print=1 oa: '1' publication_status: published related_material: link: - relation: other url: https://pretalx.com/mtd2022/talk/9MYNRK/ status: public title: 'Deploy to Grading: Create an automated assessment tool to improve feedback in self-paced learning and reduce workload for lecturers' tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '216459' year: '2022' ... --- _id: '3191' author: - first_name: Birgit Christina full_name: George, Birgit Christina id: '212414' last_name: George orcid: 0009-0001-6148-9677 - first_name: Angela full_name: Kreienkamp, Angela id: '33730' last_name: Kreienkamp - first_name: Florian full_name: Fehring, Florian last_name: Fehring - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'George, Birgit Christina ; Kreienkamp, Angela ; Fehring, Florian ; Gips, Carsten: Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter. In: , 2021' ama: 'George BC, Kreienkamp A, Fehring F, Gips C. Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter. In: ; 2021.' apa: George, B. C., Kreienkamp, A., Fehring, F., & Gips, C. (2021). Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter. Presented at the Digitale Innovationen für eine nachhaltige Entwicklung – Impulse der Hochschule Bielefeld für Wirtschaft und Gesellschaft, Bielefeld. bibtex: '@inproceedings{George_Kreienkamp_Fehring_Gips_2021, title={Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter}, author={George, Birgit Christina and Kreienkamp, Angela and Fehring, Florian and Gips, Carsten}, year={2021} }' chicago: George, Birgit Christina, Angela Kreienkamp, Florian Fehring, and Carsten Gips. “Erfahrungen Zum Prüfen Im Digitalen Zeitalter,” 2021. ieee: B. C. George, A. Kreienkamp, F. Fehring, and C. Gips, “Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter,” presented at the Digitale Innovationen für eine nachhaltige Entwicklung – Impulse der Hochschule Bielefeld für Wirtschaft und Gesellschaft, Bielefeld, 2021. mla: George, Birgit Christina, et al. Erfahrungen Zum Prüfen Im Digitalen Zeitalter. 2021. short: 'B.C. George, A. Kreienkamp, F. Fehring, C. Gips, in: 2021.' conference: end_date: 2021-11-19 location: Bielefeld name: Digitale Innovationen für eine nachhaltige Entwicklung – Impulse der Hochschule Bielefeld für Wirtschaft und Gesellschaft start_date: 2021-11-17 date_created: 2023-06-01T17:18:18Z date_updated: 2023-06-01T17:18:21Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:17:22Z date_updated: 2023-06-01T17:17:22Z file_id: '3192' file_name: digi.pptx.pdf file_size: 3857680 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:17:22Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/multimedia/Fachbereiche/Wirtschaft/Forschung/Fachkongress+Digitale+Innovation/Programm_Digitalkongress-p-151154.pdf oa: '1' status: public title: Erfahrungen zum Prüfen im digitalen Zeitalter tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2021' ... --- _id: '3189' author: - first_name: Canan full_name: Yıldız, Canan last_name: Yıldız - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Yıldız, Canan ; Gips, Carsten: Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen. In: , 2021' ama: 'Yıldız C, Gips C. Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen. In: ; 2021.' apa: Yıldız, C., & Gips, C. (2021). Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen. Presented at the E-Learning Conference 2021, Bielefeld. bibtex: '@inproceedings{Yıldız_Gips_2021, title={Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen}, author={Yıldız, Canan and Gips, Carsten}, year={2021} }' chicago: Yıldız, Canan, and Carsten Gips. “Konzepte Und Erfahrungen in Der Gestaltung Individualisierter Digitaler Prüfungen,” 2021. ieee: C. Yıldız and C. Gips, “Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen,” presented at the E-Learning Conference 2021, Bielefeld, 2021. mla: Yıldız, Canan, and Carsten Gips. Konzepte Und Erfahrungen in Der Gestaltung Individualisierter Digitaler Prüfungen. 2021. short: 'C. Yıldız, C. Gips, in: 2021.' conference: end_date: 2021-05-06 location: Bielefeld name: E-Learning Conference 2021 start_date: 2021-05-06 date_created: 2023-06-01T17:05:52Z date_updated: 2023-06-01T17:05:55Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:05:42Z date_updated: 2023-06-01T17:05:42Z file_id: '3190' file_name: Effektive Online-Prüfungen_FH Bi TDU.pdf file_size: 1538048 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:05:42Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/multimedia/Einrichtungen/Hochschulbibliothek/ELK/ELK2021/Präsentationen/Effektive+Online_Prüfungen_FH+Bi+TDU-p-147758.pdf oa: '1' status: public title: Konzepte und Erfahrungen in der Gestaltung individualisierter digitaler Prüfungen tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2021' ... --- _id: '3187' author: - first_name: Canan full_name: Yıldız, Canan last_name: Yıldız - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Yıldız, Canan ; Gips, Carsten: KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz. In: , 2021' ama: 'Yıldız C, Gips C. KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz. In: ; 2021.' apa: 'Yıldız, C., & Gips, C. (2021). KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz. Presented at the E-Learning Conference 2021, Bielefeld.' bibtex: '@inproceedings{Yıldız_Gips_2021, title={KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz}, author={Yıldız, Canan and Gips, Carsten}, year={2021} }' chicago: 'Yıldız, Canan, and Carsten Gips. “KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in Der Zusammenarbeit in Der Lehre Im Modul Künstliche Intelligenz,” 2021.' ieee: 'C. Yıldız and C. Gips, “KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz,” presented at the E-Learning Conference 2021, Bielefeld, 2021.' mla: 'Yıldız, Canan, and Carsten Gips. KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in Der Zusammenarbeit in Der Lehre Im Modul Künstliche Intelligenz. 2021.' short: 'C. Yıldız, C. Gips, in: 2021.' conference: end_date: 2021-05-06 location: Bielefeld name: E-Learning Conference 2021 start_date: 2021-05-06 date_created: 2023-06-01T17:04:07Z date_updated: 2023-06-01T17:04:09Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:03:14Z date_updated: 2023-06-01T17:03:14Z file_id: '3188' file_name: Erfahrungen in der Zusammenarbeit im Modul KI_FH Bi TDU.pdf file_size: 209278 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:03:14Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/multimedia/Einrichtungen/Hochschulbibliothek/ELK/ELK2021/Präsentationen/Erfahrungen+in+der+Zusammenarbeit+im+Modul+KI_FH+Bi+TDU.pdf oa: '1' status: public title: 'KI @ TDU/FHB: Erfahrungen in der Zusammenarbeit in der Lehre im Modul Künstliche Intelligenz' tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2021' ... --- _id: '3167' author: - first_name: Mario full_name: Cichonczyk, Mario id: '221547' last_name: Cichonczyk - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Cichonczyk, Mario ; Gips, Carsten: Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media. In: , 2020' ama: 'Cichonczyk M, Gips C. Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media. In: ; 2020.' apa: Cichonczyk, M., & Gips, C. (2020). Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media. Presented at the LWDA 2020. bibtex: '@inproceedings{Cichonczyk_Gips_2020, title={Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media}, author={Cichonczyk, Mario and Gips, Carsten}, year={2020} }' chicago: Cichonczyk, Mario, and Carsten Gips. “Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media,” 2020. ieee: M. Cichonczyk and C. Gips, “Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media,” presented at the LWDA 2020, 2020. mla: Cichonczyk, Mario, and Carsten Gips. Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media. 2020. short: 'M. Cichonczyk, C. Gips, in: 2020.' conference: name: LWDA 2020 date_created: 2023-06-01T16:19:23Z date_updated: 2023-06-01T17:22:13Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:21:59Z date_updated: 2023-06-01T17:21:59Z file_id: '3195' file_name: LWDA2020_paper_30.pdf file_size: 624486 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:21:59Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://ceur-ws.org/Vol-2738/LWDA2020_paper_30.pdf oa: '1' status: public title: Comparing Brand Perception Through Exploratory Sentiment Analysis in Social Media tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2020' ... --- _id: '3168' author: - first_name: Karsten Michael full_name: Tymann, Karsten Michael last_name: Tymann - first_name: Louis full_name: Steinkamp, Louis last_name: Steinkamp - first_name: Oxana full_name: Zhurakovskaya, Oxana last_name: Zhurakovskaya - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Tymann, Karsten Michael ; Steinkamp, Louis ; Zhurakovskaya, Oxana ; Gips, Carsten: Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER. In: , 2020' ama: 'Tymann KM, Steinkamp L, Zhurakovskaya O, Gips C. Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER. In: ; 2020.' apa: Tymann, K. M., Steinkamp, L., Zhurakovskaya, O., & Gips, C. (2020). Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER. Presented at the LWDA 2020. bibtex: '@inproceedings{Tymann_Steinkamp_Zhurakovskaya_Gips_2020, title={Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER}, author={Tymann, Karsten Michael and Steinkamp, Louis and Zhurakovskaya, Oxana and Gips, Carsten}, year={2020} }' chicago: Tymann, Karsten Michael, Louis Steinkamp, Oxana Zhurakovskaya, and Carsten Gips. “Native Sentiment Analysis Tools vs. Translation Services -- Comparing GerVADER and VADER,” 2020. ieee: K. M. Tymann, L. Steinkamp, O. Zhurakovskaya, and C. Gips, “Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER,” presented at the LWDA 2020, 2020. mla: Tymann, Karsten Michael, et al. Native Sentiment Analysis Tools vs. Translation Services -- Comparing GerVADER and VADER. 2020. short: 'K.M. Tymann, L. Steinkamp, O. Zhurakovskaya, C. Gips, in: 2020.' conference: name: LWDA 2020 date_created: 2023-06-01T16:24:14Z date_updated: 2023-06-01T17:21:36Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:21:24Z date_updated: 2023-06-01T17:21:24Z file_id: '3194' file_name: LWDA2020_paper_9.pdf file_size: 361281 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:21:24Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://ceur-ws.org/Vol-2738/LWDA2020_paper_9.pdf oa: '1' status: public title: Native sentiment analysis tools vs. translation services -- Comparing GerVADER and VADER tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2020' ... --- _id: '3166' author: - first_name: Oxana full_name: Zhurakovskaya, Oxana last_name: Zhurakovskaya - first_name: Louis full_name: Steinkamp, Louis last_name: Steinkamp - first_name: Karsten Michael full_name: Tymann, Karsten Michael last_name: Tymann - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Zhurakovskaya, Oxana ; Steinkamp, Louis ; Tymann, Karsten Michael ; Gips, Carsten: EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques. In: , 2020' ama: 'Zhurakovskaya O, Steinkamp L, Tymann KM, Gips C. EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques. In: ; 2020.' apa: Zhurakovskaya, O., Steinkamp, L., Tymann, K. M., & Gips, C. (2020). EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques. Presented at the LWDA 2020. bibtex: '@inproceedings{Zhurakovskaya_Steinkamp_Tymann_Gips_2020, title={EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques}, author={Zhurakovskaya, Oxana and Steinkamp, Louis and Tymann, Karsten Michael and Gips, Carsten}, year={2020} }' chicago: Zhurakovskaya, Oxana, Louis Steinkamp, Karsten Michael Tymann, and Carsten Gips. “EmoDex - An Emotion Detection Tool Composed of Established Techniques,” 2020. ieee: O. Zhurakovskaya, L. Steinkamp, K. M. Tymann, and C. Gips, “EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques,” presented at the LWDA 2020, 2020. mla: Zhurakovskaya, Oxana, et al. EmoDex - An Emotion Detection Tool Composed of Established Techniques. 2020. short: 'O. Zhurakovskaya, L. Steinkamp, K.M. Tymann, C. Gips, in: 2020.' conference: name: LWDA 2020 date_created: 2023-06-01T16:17:46Z date_updated: 2023-06-01T17:20:59Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:20:49Z date_updated: 2023-06-01T17:20:49Z file_id: '3193' file_name: LWDA2020_paper_10.pdf file_size: 661309 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:20:49Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - url: https://ceur-ws.org/Vol-2738/LWDA2020_paper_10.pdf oa: '1' status: public title: EmoDex - An emotion detection tool composed of established techniques tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2020' ... --- _id: '1284' author: - first_name: Matthias full_name: Lutz, Matthias last_name: Lutz - first_name: Patrick full_name: Palsbröker, Patrick last_name: Palsbröker - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 - first_name: Matthias full_name: König, Matthias id: '213498' last_name: König orcid: 0000-0002-4915-0750 citation: alphadin: 'Lutz, Matthias ; Palsbröker, Patrick ; Gips, Carsten ; König, Matthias: Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report. In: , 2019, S. 10–19' ama: 'Lutz M, Palsbröker P, Gips C, König M. Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report. In: ; 2019:10-19.' apa: 'Lutz, M., Palsbröker, P., Gips, C., & König, M. (2019). Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report (pp. 10–19). Presented at the 1st Berlin Conference on Data Science Education, Berlin.' bibtex: '@inproceedings{Lutz_Palsbröker_Gips_König_2019, title={Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report}, author={Lutz, Matthias and Palsbröker, Patrick and Gips, Carsten and König, Matthias}, year={2019}, pages={10–19} }' chicago: 'Lutz, Matthias, Patrick Palsbröker, Carsten Gips, and Matthias König. “Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to Teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report,” 10–19, 2019.' ieee: 'M. Lutz, P. Palsbröker, C. Gips, and M. König, “Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report,” presented at the 1st Berlin Conference on Data Science Education, Berlin, 2019, pp. 10–19.' mla: 'Lutz, Matthias, et al. Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to Teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report. 2019, pp. 10–19.' short: 'M. Lutz, P. Palsbröker, C. Gips, M. König, in: 2019, pp. 10–19.' conference: location: Berlin name: 1st Berlin Conference on Data Science Education date_created: 2021-06-05T15:13:00Z date_updated: 2024-03-27T14:01:13Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T15:42:00Z date_updated: 2023-06-01T15:42:00Z file_id: '3154' file_name: Machine_Learning_Campus_Minden__Using_Cloud_Services_to_teach_Data_Science_and_Deep_Learning__an_Experience_Report.pdf file_size: 494706 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T15:42:00Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - url: https://data-science-berlin.de/posts/01/machine-learning-campus-minden-using-cloud-services-to-teach-data-science-and-deep-learning-an-experience-report.pdf oa: '1' page: 10-19 project: - _id: A7E5A45E-C7DA-11E9-B0AE-1F4CB252D58D name: Machine Learning Campus Minden (ML Camp) status: public title: 'Machine Learning Campus Minden: Using Cloud-Services to teach Data Science and Deep Learning, an Experience Report' tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference urn: urn:nbn:de:hbz:bi10-12847 user_id: '212649' year: '2019' ... --- _id: '1285' author: - first_name: Patrick full_name: Palsbröker, Patrick last_name: Palsbröker - first_name: Matthias full_name: Lutz, Matthias last_name: Lutz - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 - first_name: Matthias full_name: König, Matthias id: '213498' last_name: König orcid: 0000-0002-4915-0750 citation: alphadin: 'Palsbröker, Patrick ; Lutz, Matthias ; Gips, Carsten ; König, Matthias: Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing. In: Gesellschaft für Informatik (Hrsg.): DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  , Lecture Notes in Informatics, 2019' ama: 'Palsbröker P, Lutz M, Gips C, König M. Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing. In: Gesellschaft für Informatik, ed. DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  . Lecture Notes in Informatics. ; 2019.' apa: Palsbröker, P., Lutz, M., Gips, C., & König, M. (2019). Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing. In Gesellschaft für Informatik (Ed.), DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  . Berlin. bibtex: '@inproceedings{Palsbröker_Lutz_Gips_König_2019, series={Lecture Notes in Informatics}, title={Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing}, booktitle={DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  }, author={Palsbröker, Patrick and Lutz, Matthias and Gips, Carsten and König, Matthias}, editor={Gesellschaft für InformatikEditor}, year={2019}, collection={Lecture Notes in Informatics} }' chicago: Palsbröker, Patrick, Matthias Lutz, Carsten Gips, and Matthias König. “Entwicklung Eines Modernen Lehr- Und Lernkonzepts Für Maschinelles Lernen Mit Infrastructure-as-a-Service Und Cloud Computing.” In DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  , edited by Gesellschaft für Informatik. Lecture Notes in Informatics, 2019. ieee: P. Palsbröker, M. Lutz, C. Gips, and M. König, “Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing,” in DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  , Berlin, 2019. mla: Palsbröker, Patrick, et al. “Entwicklung Eines Modernen Lehr- Und Lernkonzepts Für Maschinelles Lernen Mit Infrastructure-as-a-Service Und Cloud Computing.” DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  , edited by Gesellschaft für Informatik, 2019. short: 'P. Palsbröker, M. Lutz, C. Gips, M. König, in: Gesellschaft für Informatik (Ed.), DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien  , 2019.' conference: end_date: 2019-09-19 location: Berlin name: DeLFI 2019 (17. Fachtagung Bildungstechnologien der Fachgruppe Bildungstechnologien der gi e.V.) start_date: 2019-09-16 corporate_editor: - Gesellschaft für Informatik date_created: 2021-06-05T15:16:09Z date_updated: 2024-03-27T14:01:13Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T15:36:32Z date_updated: 2023-06-01T15:36:32Z file_id: '3149' file_name: DELFI2019_274_Entwicklung_eines_modernen_Lehr-_und_Lernkonzepts_fuer_Maschinelles_Lernen_mit_IaaS_und_CC.pdf file_size: 3369150 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T15:36:32Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://dl.gi.de/bitstream/handle/20.500.12116/24389/DELFI2019_274_Entwicklung_eines_modernen_Lehr-_und_Lernkonzepts_fuer_Maschinelles_Lernen_mit_IaaS_und_CC.pdf oa: '1' project: - _id: A7E5A45E-C7DA-11E9-B0AE-1F4CB252D58D name: Machine Learning Campus Minden (ML Camp) publication: 'DeLFI 2019 - Die 17. Fachtagung Bildungstechnologien ' publication_identifier: isbn: - 978-3-88579-691-6 - 1617-5468 series_title: Lecture Notes in Informatics status: public title: Entwicklung eines modernen Lehr- und Lernkonzepts für Maschinelles Lernen mit Infrastructure-as-a-Service und Cloud Computing tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference urn: urn:nbn:de:hbz:bi10-12855 user_id: '212649' year: '2019' ... --- _id: '3170' author: - first_name: Karsten Michael full_name: Tymann, Karsten Michael last_name: Tymann - first_name: Matthias full_name: Lutz, Matthias last_name: Lutz - first_name: Patrick full_name: Palsbröker, Patrick last_name: Palsbröker - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Tymann, Karsten Michael ; Lutz, Matthias ; Palsbröker, Patrick ; Gips, Carsten: GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts. In: , 2019' ama: 'Tymann KM, Lutz M, Palsbröker P, Gips C. GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts. In: ; 2019.' apa: Tymann, K. M., Lutz, M., Palsbröker, P., & Gips, C. (2019). GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts. Presented at the LWDA 2019. bibtex: '@inproceedings{Tymann_Lutz_Palsbröker_Gips_2019, title={GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts}, author={Tymann, Karsten Michael and Lutz, Matthias and Palsbröker, Patrick and Gips, Carsten}, year={2019} }' chicago: Tymann, Karsten Michael, Matthias Lutz, Patrick Palsbröker, and Carsten Gips. “GerVADER - A German Adaptation of the VADER Sentiment Analysis Tool for Social Media Texts,” 2019. ieee: K. M. Tymann, M. Lutz, P. Palsbröker, and C. Gips, “GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts,” presented at the LWDA 2019, 2019. mla: Tymann, Karsten Michael, et al. GerVADER - A German Adaptation of the VADER Sentiment Analysis Tool for Social Media Texts. 2019. short: 'K.M. Tymann, M. Lutz, P. Palsbröker, C. Gips, in: 2019.' conference: name: LWDA 2019 date_created: 2023-06-01T16:27:17Z date_updated: 2023-06-01T17:23:13Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T17:23:05Z date_updated: 2023-06-01T17:23:05Z file_id: '3196' file_name: paper_14.pdf file_size: 391092 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T17:23:05Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://ceur-ws.org/Vol-2454/paper_14.pdf oa: '1' status: public title: GerVADER - A German adaptation of the VADER sentiment analysis tool for social media texts tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2019' ... --- _id: '3185' author: - first_name: Matthias full_name: Lutz, Matthias last_name: Lutz - first_name: Patrick full_name: Palsbröker, Patrick last_name: Palsbröker - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Lutz, Matthias ; Palsbröker, Patrick ; Gips, Carsten: Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen. In: , 2019' ama: 'Lutz M, Palsbröker P, Gips C. Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen. In: ; 2019.' apa: 'Lutz, M., Palsbröker, P., & Gips, C. (2019). Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen.' bibtex: '@inproceedings{Lutz_Palsbröker_Gips_2019, title={Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen}, author={Lutz, Matthias and Palsbröker, Patrick and Gips, Carsten}, year={2019} }' chicago: 'Lutz, Matthias, Patrick Palsbröker, and Carsten Gips. “Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz Für Lehre. Konzepte Und Erfahrungen,” 2019.' ieee: 'M. Lutz, P. Palsbröker, and C. Gips, “Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen,” 2019.' mla: 'Lutz, Matthias, et al. Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz Für Lehre. Konzepte Und Erfahrungen. 2019.' short: 'M. Lutz, P. Palsbröker, C. Gips, in: 2019.' date_created: 2023-06-01T16:58:28Z date_updated: 2023-06-01T16:58:39Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/vnd.openxmlformats-officedocument.presentationml.presentation creator: cgips date_created: 2023-06-01T16:57:52Z date_updated: 2023-06-01T16:57:52Z file_id: '3186' file_name: 08_folien_E-Learning_Konferenz_2019_08_folien_3_MLCamp_Statusseminar_2019_abschluss.pptx file_size: 4081223 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T16:57:52Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/elearningkonferenz/2019/programmdetails oa: '1' status: public title: 'Machine Learning Campus Minden: Ein Multi-Cloud Ansatz für Lehre. Konzepte und Erfahrungen' tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2019' ... --- _id: '3183' author: - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Gips, Carsten: Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch. In: , 2019' ama: 'Gips C. Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch. In: ; 2019.' apa: Gips, C. (2019). Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch. Presented at the LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz, Bielefeld. bibtex: '@inproceedings{Gips_2019, title={Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch}, author={Gips, Carsten}, year={2019} }' chicago: Gips, Carsten. “Elektronische Prüfungen in Der Informatik - Ein Pilotversuch,” 2019. ieee: C. Gips, “Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch,” presented at the LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz, Bielefeld, 2019. mla: Gips, Carsten. Elektronische Prüfungen in Der Informatik - Ein Pilotversuch. 2019. short: 'C. Gips, in: 2019.' conference: end_date: 2019-11-05 location: Bielefeld name: LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz start_date: 2019-11-05 date_created: 2023-06-01T16:56:14Z date_updated: 2023-06-01T16:56:18Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T16:56:06Z date_updated: 2023-06-01T16:56:06Z file_id: '3184' file_name: elk19_elektronische_pruefungen.pdf file_size: 1403321 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T16:56:06Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/elearningkonferenz/2019/programmdetails oa: '1' status: public title: Elektronische Prüfungen in der Informatik - Ein Pilotversuch tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2019' ... --- _id: '3181' author: - first_name: Carsten full_name: Gips, Carsten id: '212649' last_name: Gips orcid: 0000-0002-4230-9060 citation: alphadin: 'Gips, Carsten: Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game! In: , 2019' ama: 'Gips C. Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game! In: ; 2019.' apa: Gips, C. (2019). Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game! Presented at the LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz, Bielefeld. bibtex: '@inproceedings{Gips_2019, title={Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game!}, author={Gips, Carsten}, year={2019} }' chicago: Gips, Carsten. “Selbstgesteuertes Lernen in Der Programmierausbildung - Let’s Build a Game!,” 2019. ieee: C. Gips, “Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game!,” presented at the LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz, Bielefeld, 2019. mla: Gips, Carsten. Selbstgesteuertes Lernen in Der Programmierausbildung - Let’s Build a Game! 2019. short: 'C. Gips, in: 2019.' conference: end_date: 2019-11-05 location: Bielefeld name: LE#RE DIGITAL19 -- E-Learning-Konferenz start_date: 2019-11-05 date_created: 2023-06-01T16:48:46Z date_updated: 2023-06-01T16:48:50Z department: - _id: '102' file: - access_level: open_access content_type: application/pdf creator: cgips date_created: 2023-06-01T16:48:35Z date_updated: 2023-06-01T16:48:35Z file_id: '3182' file_name: elk19_game-programming.pdf file_size: 683274 relation: main_file success: 1 file_date_updated: 2023-06-01T16:48:35Z has_accepted_license: '1' language: - iso: eng main_file_link: - open_access: '1' url: https://www.hsbi.de/elearningkonferenz/2019/programmdetails oa: '1' status: public title: Selbstgesteuertes Lernen in der Programmierausbildung - Let’s build a game! tmp: image: /images/cc_by_sa.png legal_code_url: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode name: Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International Public License (CC BY-SA 4.0) short: CC BY-SA (4.0) type: conference user_id: '212649' year: '2019' ...