21 Publikationen

Alle markieren

[21]
2021 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1374 | OA
»Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie
H. Knauf, »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie, Bielefeld, 2021.
FH-PUB | Dateien verfügbar
 
[20]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
The children’s voice – how do children participate in analog and digital portfolios?
H. Knauf, M. Lepold, European Early Childhood Education Research Journal (2021) 1–14.
FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[19]
 
[18]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and their Implications
H. Knauf, in: M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 241–255.
FH-PUB | DOI
 
[17]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood
M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf, in: M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 1–12.
FH-PUB | DOI
 
[16]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123 FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[15]
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism
M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf, eds., Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020.
FH-PUB | DOI
 
 
[13]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen
H. Knauf, Frühe Bildung 9 (2020) 99–101.
FH-PUB | DOI
 
[12]
2020 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1103 | OA
Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs
H. Knauf, Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs, Konrad Adenauer Stiftung, Berlin; Sankt Augustin, 2020.
FH-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[11]
2020 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1101 | OA
Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung
H. Knauf, Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung, Konrad Adenauer Stiftung, Berlin; Sankt Augustin, 2020.
FH-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[10]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment
H. Knauf, Early Childhood Education Journal 47 (2019) 43–51.
FH-PUB | DOI
 
[9]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 | OA
Disenchantment of the Family
H. Knauf, MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2019 (2019) 156–173.
FH-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126 FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany
H. Knauf, Early Childhood Education Journal 46 (2018) 427–434.
FH-PUB | DOI
 
[6]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177 FH-PUB | DOI
 
[5]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179 FH-PUB | DOI
 
[4]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Documentation as a tool for participation in German early childhood education and care
H. Knauf, European Early Childhood Education Research Journal 25 (2017) 19–35.
FH-PUB | DOI
 
[3]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care
H. Knauf, MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2016 (2016) 20–36.
FH-PUB | DOI
 
[2]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180 FH-PUB | DOI
 
[1]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Reading, listening and feeling: audio feedback as a component of an inclusive learning culture at universities
H. Knauf, Assessment & Evaluation in Higher Education 41 (2015) 442–449.
FH-PUB | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung

21 Publikationen

Alle markieren

[21]
2021 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1374 | OA
»Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie
H. Knauf, »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie, Bielefeld, 2021.
FH-PUB | Dateien verfügbar
 
[20]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
The children’s voice – how do children participate in analog and digital portfolios?
H. Knauf, M. Lepold, European Early Childhood Education Research Journal (2021) 1–14.
FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[19]
 
[18]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and their Implications
H. Knauf, in: M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 241–255.
FH-PUB | DOI
 
[17]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood
M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf, in: M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf (Eds.), Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020, pp. 1–12.
FH-PUB | DOI
 
[16]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123 FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[15]
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism
M. Alasuutari, H. Kelle, H. Knauf, eds., Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2020.
FH-PUB | DOI
 
 
[13]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen
H. Knauf, Frühe Bildung 9 (2020) 99–101.
FH-PUB | DOI
 
[12]
2020 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1103 | OA
Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs
H. Knauf, Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs, Konrad Adenauer Stiftung, Berlin; Sankt Augustin, 2020.
FH-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[11]
2020 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 1101 | OA
Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung
H. Knauf, Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung, Konrad Adenauer Stiftung, Berlin; Sankt Augustin, 2020.
FH-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[10]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment
H. Knauf, Early Childhood Education Journal 47 (2019) 43–51.
FH-PUB | DOI
 
[9]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 | OA
Disenchantment of the Family
H. Knauf, MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2019 (2019) 156–173.
FH-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126 FH-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[7]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany
H. Knauf, Early Childhood Education Journal 46 (2018) 427–434.
FH-PUB | DOI
 
[6]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177 FH-PUB | DOI
 
[5]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179 FH-PUB | DOI
 
[4]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Documentation as a tool for participation in German early childhood education and care
H. Knauf, European Early Childhood Education Research Journal 25 (2017) 19–35.
FH-PUB | DOI
 
[3]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care
H. Knauf, MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2016 (2016) 20–36.
FH-PUB | DOI
 
[2]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180 FH-PUB | DOI
 
[1]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Reading, listening and feeling: audio feedback as a component of an inclusive learning culture at universities
H. Knauf, Assessment & Evaluation in Higher Education 41 (2015) 442–449.
FH-PUB | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Export / Einbettung