PUBLIKATIONSSERVER

46 Publikationen

Alle markieren

[46]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4315 | OA
Knauf, Helen. “(Schul‑) Kultur der Digitalität?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2024. https://doi.org/10.1007/s42278-024-00195-4.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[45]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Knauf, Helen. “Pädagogik first, Digitalisierung second.” Frühe Bildung 13, no. 1 (2024): 48–50. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000655.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[44]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3709
Knauf, Helen, and Annamareike Schramme. “#mamanblogeuse and #mamablogger_de. A Cross-Country Comparison on the Concept of Mothers and Motherhood on Instagram.” Popular Communication, 2023, 1–15. https://doi.org/10.1080/15405702.2023.2280683.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[43]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3242 | OA
Pfützner, Maria, and Helen Knauf. “Digitalisierung der pädagogischen Arbeit in Kindertageseinrichtungen.” Soziale Passagen, no. 1 (2023). https://doi.org/10.1007/s12592-023-00454-8.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[42]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2965 | OA
Knauf, Helen. “Kindertageseinrichtungen im digitalen Wandel.” Kita Fachtexte, 2023.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[41]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2453 | OA
Knauf, Helen. “Lernen auf Distanz während der Coronapandemie.” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2023. https://doi.org/10.1007/s42278-023-00168-z.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[40]
2022 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2243
Knauf, Helen. “„Irgendwie lebt man jetzt damit, so wie es ist.“ – Schule und Familie als Einflussfaktoren auf die Umsetzung des Distanzunterrichts aus Sicht von Eltern im Verlauf der Corona-Pandemie.” In Schule in Distanz – Kindheit in Krise. Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf Wohlbefinden und Lebensbedingungen von Kindern und Jugendlichen, edited by Jürgen Budde, Drorit Lengyel, Caroline Böning, Carolina Claus, Nora Weuster, Katharina Doden, and Tobias Schroedler, 227–44. Erziehungswissenschaftliche Edition: Persönlichkeitsbildung in Schule. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36942-2_10.
HSBI-PUB | DOI
 
[39]
2022 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 2242
Knauf, Helen. Pedagogical Documentation in Early Childhood Education. Process-Oriented Procedures for Documenting Education and Development. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39736-4.
HSBI-PUB | DOI
 
[38]
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1374 | OA
Knauf, Helen. »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie. Vol. 5. Knauf Working Paper. Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[37]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, 2021, 1–14. https://doi.org/10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[36]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2245
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal 29, no. 5 (2021): 669–82. https://doi.org/10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[35]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2244
Wieland, Michael, and Helen Knauf. “„Mitarbeiter zu bewegen, gehört zu meinem täglichen Brot“.” Frühe Bildung 10, no. 4 (2021): 182–89. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000539.
HSBI-PUB | DOI
 
[34]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2248
Knauf, Helen, and Susanne Mierau. “Instamoms: Visuelle Inszenierungen intensiver Mütterlichkeit in Social Media.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41, no. 3 (2021): 283–300. https://doi.org/10.3262/ZSE2103283.
HSBI-PUB | DOI
 
[33]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2249
Knauf, Helen. “Reggiopädagogik.” In Frühpädagogische Handlungskonzepte, edited by Thilo Schmidt, Ulf Sauerbrey, and Wilfried Smidt, 148–73, 2021. https://doi.org/10.36198/9783838556857.
HSBI-PUB | DOI
 
[32]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2250
Knauf, Helen. “Wie digital ist die Kita? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo der Digitalisiering in Kindertageseinrichtungen.” In Kita digital. Medienbildung – Kommunikation – Management, edited by Norbert Neuß, 2021.
HSBI-PUB
 
[31]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2251
Knauf, Helen. “In Einsamkeit Und Freiheit. Forschendes Lernen Auf Distanz.” In Didaktische Potenziale Qualitativer Forschung in Der Kindheitspädagogischen Lehre, edited by Barbara Lochner, Ina Kaul, and Katja Gramelt, 180–86, 2021.
HSBI-PUB
 
[30]
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1103 | OA
Knauf, Helen. Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs. Berlin; Sankt Augustin: Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[29]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1099 | OA
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry 11, no. 2 (2020): 94–109. https://doi.org/10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[28]
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1101 | OA
Knauf, Helen. Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung. Berlin; Sankt Augustin: Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[27]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung 9, no. 2 (2020): 99–101. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000476.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[26]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 4254 | OA
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung 9, no. 2 (2020): 99–101. https://doi.org/10.57720/4254.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[25]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal 48, no. 1 (2020): 11–19. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00979-9.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[24]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 3602 | OA
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal 48, no. 1 (2020): 11–19. https://doi.org/10.57720/3602.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[23]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 2246
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry 11, no. 2 (2020): 94–109. https://doi.org/10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB | DOI
 
[22]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Knauf, Helen. “Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and Their Implications.” In Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari, Helga Kelle, and Helen Knauf, 241–55. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_13.
HSBI-PUB | DOI
 
[21]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Alasuutari, Maarit, Helga Kelle, and Helen Knauf. “Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood.” In Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari, Helga Kelle, and Helen Knauf, 1–12. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_1.
HSBI-PUB | DOI
 
[20]
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Alasuutari, Maarit, Helga Kelle, and Helen Knauf, eds. Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9.
HSBI-PUB | DOI
 
[19]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1122
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Das Beispiel Bildungsdokumentation aus der Perspektive pädagogischer Fachkräfte in Deutschland und Neuseeland.” Zeitschrift für Pädagogik, no. 2 (2020): 233–50. https://doi.org/10.3262/ZP2002233.
HSBI-PUB | DOI
 
[18]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 | OA
Knauf, Helen. “Disenchantment of the Family.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2019, no. Occasional Papers (2019): 156–73. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2019.12.03.X.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[17]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 4250 | OA
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood 51, no. 3 (2019): 355–72. https://doi.org/10.57720/4250.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[16]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood 51, no. 3 (2019): 355–72. https://doi.org/10.1007/s13158-019-00254-3.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[15]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal 47, no. 1 (2019): 43–51. https://doi.org/10.1007/s10643-018-0914-x.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[14]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 3605 | OA
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal 47, no. 1 (2019): 43–51. https://doi.org/10.57720/3605.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[13]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21, no. 3 (2018): 423–39. https://doi.org/10.1007/s11618-017-0780-0.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[12]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 4252 | OA
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21, no. 3 (2018): 423–39. https://doi.org/10.57720/4252.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[11]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal 46, no. 4 (2018): 427–34. https://doi.org/10.1007/s10643-017-0863-9.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 3608 | OA
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal 46, no. 4 (2018): 427–34. https://doi.org/10.57720/3608.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[9]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal 25, no. 1 (2017): 19–35. https://doi.org/10.1080/1350293X.2015.1102403.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 4257 | OA
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal 25, no. 1 (2017): 19–35. https://doi.org/10.57720/4257.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[7]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal 45, no. 4 (2017): 481–91. https://doi.org/10.1007/s10643-016-0791-0.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[6]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 3638 | OA
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal 45, no. 4 (2017): 481–91. https://doi.org/10.57720/3638.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[5]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180
Knauf, Helen. “Interlaced Social Worlds: Exploring the Use of Social Media in the Kindergarten.” Early Years 36, no. 3 (2016): 254–70. https://doi.org/10.1080/09575146.2016.1147424.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[4]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 2247
Knauf, Helen, and Stephanie Graffe. “Alltagstheorien über Inklusion.” Frühe Bildung 5, no. 4 (2016): 187–97. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000281.
HSBI-PUB | DOI
 
[3]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
Knauf, Helen. “The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2016, no. Occasional Papers (2016): 20–36. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2016.12.15.X.
HSBI-PUB | DOI
 
[2]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education 41, no. 3 (2015): 442–49. https://doi.org/10.1080/02602938.2015.1021664.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[1]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 4259 | OA
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education 41, no. 3 (2015): 442–49. https://doi.org/10.57720/4259.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung

46 Publikationen

Alle markieren

[46]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4315 | OA
Knauf, Helen. “(Schul‑) Kultur der Digitalität?” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2024. https://doi.org/10.1007/s42278-024-00195-4.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[45]
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Knauf, Helen. “Pädagogik first, Digitalisierung second.” Frühe Bildung 13, no. 1 (2024): 48–50. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000655.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[44]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3709
Knauf, Helen, and Annamareike Schramme. “#mamanblogeuse and #mamablogger_de. A Cross-Country Comparison on the Concept of Mothers and Motherhood on Instagram.” Popular Communication, 2023, 1–15. https://doi.org/10.1080/15405702.2023.2280683.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[43]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3242 | OA
Pfützner, Maria, and Helen Knauf. “Digitalisierung der pädagogischen Arbeit in Kindertageseinrichtungen.” Soziale Passagen, no. 1 (2023). https://doi.org/10.1007/s12592-023-00454-8.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[42]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2965 | OA
Knauf, Helen. “Kindertageseinrichtungen im digitalen Wandel.” Kita Fachtexte, 2023.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[41]
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2453 | OA
Knauf, Helen. “Lernen auf Distanz während der Coronapandemie.” Zeitschrift für Grundschulforschung, 2023. https://doi.org/10.1007/s42278-023-00168-z.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[40]
2022 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2243
Knauf, Helen. “„Irgendwie lebt man jetzt damit, so wie es ist.“ – Schule und Familie als Einflussfaktoren auf die Umsetzung des Distanzunterrichts aus Sicht von Eltern im Verlauf der Corona-Pandemie.” In Schule in Distanz – Kindheit in Krise. Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf Wohlbefinden und Lebensbedingungen von Kindern und Jugendlichen, edited by Jürgen Budde, Drorit Lengyel, Caroline Böning, Carolina Claus, Nora Weuster, Katharina Doden, and Tobias Schroedler, 227–44. Erziehungswissenschaftliche Edition: Persönlichkeitsbildung in Schule. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-36942-2_10.
HSBI-PUB | DOI
 
[39]
2022 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 2242
Knauf, Helen. Pedagogical Documentation in Early Childhood Education. Process-Oriented Procedures for Documenting Education and Development. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022. https://doi.org/10.1007/978-3-658-39736-4.
HSBI-PUB | DOI
 
[38]
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1374 | OA
Knauf, Helen. »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie. Vol. 5. Knauf Working Paper. Bielefeld, 2021.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 
[37]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, 2021, 1–14. https://doi.org/10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 
[36]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2245
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal 29, no. 5 (2021): 669–82. https://doi.org/10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[35]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2244
Wieland, Michael, and Helen Knauf. “„Mitarbeiter zu bewegen, gehört zu meinem täglichen Brot“.” Frühe Bildung 10, no. 4 (2021): 182–89. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000539.
HSBI-PUB | DOI
 
[34]
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2248
Knauf, Helen, and Susanne Mierau. “Instamoms: Visuelle Inszenierungen intensiver Mütterlichkeit in Social Media.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation 41, no. 3 (2021): 283–300. https://doi.org/10.3262/ZSE2103283.
HSBI-PUB | DOI
 
[33]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2249
Knauf, Helen. “Reggiopädagogik.” In Frühpädagogische Handlungskonzepte, edited by Thilo Schmidt, Ulf Sauerbrey, and Wilfried Smidt, 148–73, 2021. https://doi.org/10.36198/9783838556857.
HSBI-PUB | DOI
 
[32]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2250
Knauf, Helen. “Wie digital ist die Kita? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo der Digitalisiering in Kindertageseinrichtungen.” In Kita digital. Medienbildung – Kommunikation – Management, edited by Norbert Neuß, 2021.
HSBI-PUB
 
[31]
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2251
Knauf, Helen. “In Einsamkeit Und Freiheit. Forschendes Lernen Auf Distanz.” In Didaktische Potenziale Qualitativer Forschung in Der Kindheitspädagogischen Lehre, edited by Barbara Lochner, Ina Kaul, and Katja Gramelt, 180–86, 2021.
HSBI-PUB
 
[30]
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1103 | OA
Knauf, Helen. Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs. Berlin; Sankt Augustin: Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[29]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1099 | OA
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry 11, no. 2 (2020): 94–109. https://doi.org/10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[28]
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1101 | OA
Knauf, Helen. Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung. Berlin; Sankt Augustin: Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 
[27]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung 9, no. 2 (2020): 99–101. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000476.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[26]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 4254 | OA
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung 9, no. 2 (2020): 99–101. https://doi.org/10.57720/4254.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[25]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal 48, no. 1 (2020): 11–19. https://doi.org/10.1007/s10643-019-00979-9.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[24]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 3602 | OA
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal 48, no. 1 (2020): 11–19. https://doi.org/10.57720/3602.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[23]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 2246
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry 11, no. 2 (2020): 94–109. https://doi.org/10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB | DOI
 
[22]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Knauf, Helen. “Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and Their Implications.” In Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari, Helga Kelle, and Helen Knauf, 241–55. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_13.
HSBI-PUB | DOI
 
[21]
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Alasuutari, Maarit, Helga Kelle, and Helen Knauf. “Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood.” In Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari, Helga Kelle, and Helen Knauf, 1–12. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9_1.
HSBI-PUB | DOI
 
[20]
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Alasuutari, Maarit, Helga Kelle, and Helen Knauf, eds. Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-658-28193-9.
HSBI-PUB | DOI
 
[19]
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1122
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Das Beispiel Bildungsdokumentation aus der Perspektive pädagogischer Fachkräfte in Deutschland und Neuseeland.” Zeitschrift für Pädagogik, no. 2 (2020): 233–50. https://doi.org/10.3262/ZP2002233.
HSBI-PUB | DOI
 
[18]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 | OA
Knauf, Helen. “Disenchantment of the Family.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2019, no. Occasional Papers (2019): 156–73. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2019.12.03.X.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[17]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 4250 | OA
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood 51, no. 3 (2019): 355–72. https://doi.org/10.57720/4250.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[16]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood 51, no. 3 (2019): 355–72. https://doi.org/10.1007/s13158-019-00254-3.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[15]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal 47, no. 1 (2019): 43–51. https://doi.org/10.1007/s10643-018-0914-x.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[14]
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 3605 | OA
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal 47, no. 1 (2019): 43–51. https://doi.org/10.57720/3605.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[13]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21, no. 3 (2018): 423–39. https://doi.org/10.1007/s11618-017-0780-0.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[12]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 4252 | OA
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 21, no. 3 (2018): 423–39. https://doi.org/10.57720/4252.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[11]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal 46, no. 4 (2018): 427–34. https://doi.org/10.1007/s10643-017-0863-9.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[10]
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 3608 | OA
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal 46, no. 4 (2018): 427–34. https://doi.org/10.57720/3608.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[9]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal 25, no. 1 (2017): 19–35. https://doi.org/10.1080/1350293X.2015.1102403.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[8]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 4257 | OA
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal 25, no. 1 (2017): 19–35. https://doi.org/10.57720/4257.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[7]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal 45, no. 4 (2017): 481–91. https://doi.org/10.1007/s10643-016-0791-0.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[6]
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 3638 | OA
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal 45, no. 4 (2017): 481–91. https://doi.org/10.57720/3638.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[5]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180
Knauf, Helen. “Interlaced Social Worlds: Exploring the Use of Social Media in the Kindergarten.” Early Years 36, no. 3 (2016): 254–70. https://doi.org/10.1080/09575146.2016.1147424.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
[4]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 2247
Knauf, Helen, and Stephanie Graffe. “Alltagstheorien über Inklusion.” Frühe Bildung 5, no. 4 (2016): 187–97. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000281.
HSBI-PUB | DOI
 
[3]
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
Knauf, Helen. “The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung 2016, no. Occasional Papers (2016): 20–36. https://doi.org/10.21240/mpaed/00/2016.12.15.X.
HSBI-PUB | DOI
 
[2]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education 41, no. 3 (2015): 442–49. https://doi.org/10.1080/02602938.2015.1021664.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 
[1]
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 4259 | OA
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education 41, no. 3 (2015): 442–49. https://doi.org/10.57720/4259.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung