46 Publikationen
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4315 |
Knauf, Helen. “(Schul‑) Kultur der Digitalität?” Zeitschrift für Grundschulforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s42278-024-00195-4.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Knauf, Helen. “Pädagogik first, Digitalisierung second.” Frühe Bildung, vol. 13, no. 1, Hogrefe Publishing Group, 2024, pp. 48–50, doi:10.1026/2191-9186/a000655.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3709
Knauf, Helen, and Annamareike Schramme. “#mamanblogeuse and #mamablogger_de. A Cross-Country Comparison on the Concept of Mothers and Motherhood on Instagram.” Popular Communication, Taylor & Francis, 2023, pp. 1–15, doi:10.1080/15405702.2023.2280683.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3242 |
Pfützner, Maria, and Helen Knauf. “Digitalisierung der pädagogischen Arbeit in Kindertageseinrichtungen.” Soziale Passagen, no. 1, Springer, 2023, doi:10.1007/s12592-023-00454-8.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2965 |
Knauf, Helen. “Kindertageseinrichtungen im digitalen Wandel.” Kita Fachtexte, 2023.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2453 |
Knauf, Helen. “Lernen auf Distanz während der Coronapandemie.” Zeitschrift für Grundschulforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s42278-023-00168-z.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2022 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2243
Knauf, Helen. “„Irgendwie lebt man jetzt damit, so wie es ist.“ – Schule und Familie als Einflussfaktoren auf die Umsetzung des Distanzunterrichts aus Sicht von Eltern im Verlauf der Corona-Pandemie.” Schule in Distanz – Kindheit in Krise. Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf Wohlbefinden und Lebensbedingungen von Kindern und Jugendlichen, edited by Jürgen Budde et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 227–44, doi:10.1007/978-3-658-36942-2_10.
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 2242
Knauf, Helen. Pedagogical Documentation in Early Childhood Education. Process-Oriented Procedures for Documenting Education and Development. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, doi:10.1007/978-3-658-39736-4.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1374 |
Knauf, Helen. »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie. Vol. 5, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, Informa UK Limited, 2021, pp. 1–14, doi:10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2245
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 29, no. 5, Informa UK Limited, 2021, pp. 669–82, doi:10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2244
Wieland, Michael, and Helen Knauf. “„Mitarbeiter zu bewegen, gehört zu meinem täglichen Brot“.” Frühe Bildung, vol. 10, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2021, pp. 182–89, doi:10.1026/2191-9186/a000539.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2248
Knauf, Helen, and Susanne Mierau. “Instamoms: Visuelle Inszenierungen intensiver Mütterlichkeit in Social Media.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation , vol. 41, no. 3, 2021, pp. 283–300, doi:10.3262/ZSE2103283.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2249
Knauf, Helen. “Reggiopädagogik.” Frühpädagogische Handlungskonzepte, edited by Thilo Schmidt et al., 2021, pp. 148–73, doi:10.36198/9783838556857.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2250
Knauf, Helen. “Wie digital ist die Kita? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo der Digitalisiering in Kindertageseinrichtungen.” Kita digital. Medienbildung – Kommunikation – Management, edited by Norbert Neuß, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2251
Knauf, Helen. “In Einsamkeit Und Freiheit. Forschendes Lernen Auf Distanz.” Didaktische Potenziale Qualitativer Forschung in Der Kindheitspädagogischen Lehre, edited by Barbara Lochner et al., 2021, pp. 180–86.
HSBI-PUB
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1103 |
Knauf, Helen. Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs. Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1099 |
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry, vol. 11, no. 2, Informa UK Limited, 2020, pp. 94–109, doi:10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1101 |
Knauf, Helen. Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung. Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung, vol. 9, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 99–101, doi:10.1026/2191-9186/a000476.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 4254 |
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung, vol. 9, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 99–101, doi:10.57720/4254.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 48, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 11–19, doi:10.1007/s10643-019-00979-9.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 3602 |
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 48, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 11–19, doi:10.57720/3602.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 2246
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry, vol. 11, no. 2, Informa UK Limited, 2020, pp. 94–109, doi:10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Knauf, Helen. “Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and Their Implications.” Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 241–55, doi:10.1007/978-3-658-28193-9_13.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Alasuutari, Maarit, et al. “Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood.” Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 1–12, doi:10.1007/978-3-658-28193-9_1.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Alasuutari, Maarit, et al., editors. Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, doi:10.1007/978-3-658-28193-9.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1122
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Das Beispiel Bildungsdokumentation aus der Perspektive pädagogischer Fachkräfte in Deutschland und Neuseeland.” Zeitschrift für Pädagogik, no. 2, 2020, pp. 233–50, doi:10.3262/ZP2002233.
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 |
Knauf, Helen. “Disenchantment of the Family.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, vol. 2019, no. Occasional Papers, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2019, pp. 156–73, doi:10.21240/mpaed/00/2019.12.03.X.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 4250 |
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood, vol. 51, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 355–72, doi:10.57720/4250.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood, vol. 51, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 355–72, doi:10.1007/s13158-019-00254-3.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal, vol. 47, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 43–51, doi:10.1007/s10643-018-0914-x.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 3605 |
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal, vol. 47, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 43–51, doi:10.57720/3605.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 423–39, doi:10.1007/s11618-017-0780-0.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 4252 |
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 423–39, doi:10.57720/4252.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 46, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 427–34, doi:10.1007/s10643-017-0863-9.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 3608 |
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 46, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 427–34, doi:10.57720/3608.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 25, no. 1, Informa UK Limited, 2017, pp. 19–35, doi:10.1080/1350293X.2015.1102403.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 4257 |
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 25, no. 1, Informa UK Limited, 2017, pp. 19–35, doi:10.57720/4257.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal, vol. 45, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 481–91, doi:10.1007/s10643-016-0791-0.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 3638 |
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal, vol. 45, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 481–91, doi:10.57720/3638.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180
Knauf, Helen. “Interlaced Social Worlds: Exploring the Use of Social Media in the Kindergarten.” Early Years, vol. 36, no. 3, Informa UK Limited, 2016, pp. 254–70, doi:10.1080/09575146.2016.1147424.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 2247
Knauf, Helen, and Stephanie Graffe. “Alltagstheorien über Inklusion.” Frühe Bildung, vol. 5, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2016, pp. 187–97, doi:10.1026/2191-9186/a000281.
HSBI-PUB
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
Knauf, Helen. “The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, vol. 2016, no. Occasional Papers, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2016, pp. 20–36, doi:10.21240/mpaed/00/2016.12.15.X.
HSBI-PUB
| DOI
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education, vol. 41, no. 3, Informa UK Limited, 2015, pp. 442–49, doi:10.1080/02602938.2015.1021664.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 4259 |
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education, vol. 41, no. 3, Informa UK Limited, 2015, pp. 442–49, doi:10.57720/4259.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
Suche
Publikationen filtern
Darstellung / Sortierung
Export / Einbettung
46 Publikationen
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4315 |
Knauf, Helen. “(Schul‑) Kultur der Digitalität?” Zeitschrift für Grundschulforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2024, doi:10.1007/s42278-024-00195-4.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Knauf, Helen. “Pädagogik first, Digitalisierung second.” Frühe Bildung, vol. 13, no. 1, Hogrefe Publishing Group, 2024, pp. 48–50, doi:10.1026/2191-9186/a000655.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3709
Knauf, Helen, and Annamareike Schramme. “#mamanblogeuse and #mamablogger_de. A Cross-Country Comparison on the Concept of Mothers and Motherhood on Instagram.” Popular Communication, Taylor & Francis, 2023, pp. 1–15, doi:10.1080/15405702.2023.2280683.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 3242 |
Pfützner, Maria, and Helen Knauf. “Digitalisierung der pädagogischen Arbeit in Kindertageseinrichtungen.” Soziale Passagen, no. 1, Springer, 2023, doi:10.1007/s12592-023-00454-8.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2965 |
Knauf, Helen. “Kindertageseinrichtungen im digitalen Wandel.” Kita Fachtexte, 2023.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Artikel | FH-PUB-ID: 2453 |
Knauf, Helen. “Lernen auf Distanz während der Coronapandemie.” Zeitschrift für Grundschulforschung, Springer Science and Business Media LLC, 2023, doi:10.1007/s42278-023-00168-z.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2022 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2243
Knauf, Helen. “„Irgendwie lebt man jetzt damit, so wie es ist.“ – Schule und Familie als Einflussfaktoren auf die Umsetzung des Distanzunterrichts aus Sicht von Eltern im Verlauf der Corona-Pandemie.” Schule in Distanz – Kindheit in Krise. Auswirkungen der Covid-19 Pandemie auf Wohlbefinden und Lebensbedingungen von Kindern und Jugendlichen, edited by Jürgen Budde et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, pp. 227–44, doi:10.1007/978-3-658-36942-2_10.
HSBI-PUB
| DOI
2022 | Fachbuch | FH-PUB-ID: 2242
Knauf, Helen. Pedagogical Documentation in Early Childhood Education. Process-Oriented Procedures for Documenting Education and Development. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2022, doi:10.1007/978-3-658-39736-4.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1374 |
Knauf, Helen. »Es war o.k., aber es hätte, ehrlich gesagt, auch nicht viel länger noch so gehen dürfen.« Familie während der Kita- und Schulschließung infolge der COVID-19-Pandemie. Vol. 5, 2021.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 1098
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, Informa UK Limited, 2021, pp. 1–14, doi:10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2245
Knauf, Helen, and Marion Lepold. “The Children’s Voice – How Do Children Participate in Analog and Digital Portfolios?” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 29, no. 5, Informa UK Limited, 2021, pp. 669–82, doi:10.1080/1350293X.2021.1906291.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2244
Wieland, Michael, and Helen Knauf. “„Mitarbeiter zu bewegen, gehört zu meinem täglichen Brot“.” Frühe Bildung, vol. 10, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2021, pp. 182–89, doi:10.1026/2191-9186/a000539.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Artikel | FH-PUB-ID: 2248
Knauf, Helen, and Susanne Mierau. “Instamoms: Visuelle Inszenierungen intensiver Mütterlichkeit in Social Media.” Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation , vol. 41, no. 3, 2021, pp. 283–300, doi:10.3262/ZSE2103283.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2249
Knauf, Helen. “Reggiopädagogik.” Frühpädagogische Handlungskonzepte, edited by Thilo Schmidt et al., 2021, pp. 148–73, doi:10.36198/9783838556857.
HSBI-PUB
| DOI
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2250
Knauf, Helen. “Wie digital ist die Kita? Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo der Digitalisiering in Kindertageseinrichtungen.” Kita digital. Medienbildung – Kommunikation – Management, edited by Norbert Neuß, 2021.
HSBI-PUB
2021 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 2251
Knauf, Helen. “In Einsamkeit Und Freiheit. Forschendes Lernen Auf Distanz.” Didaktische Potenziale Qualitativer Forschung in Der Kindheitspädagogischen Lehre, edited by Barbara Lochner et al., 2021, pp. 180–86.
HSBI-PUB
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1103 |
Knauf, Helen. Corona - Familien am Limit. Eine empirische Untersuchung von Familienblogs. Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1099 |
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry, vol. 11, no. 2, Informa UK Limited, 2020, pp. 94–109, doi:10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 1101 |
Knauf, Helen. Familienblogs -Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung Familienblogs - Suche nach Gemeinschaft und Selbstinszenierung. Konrad Adenauer Stiftung, 2020.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1107
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung, vol. 9, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 99–101, doi:10.1026/2191-9186/a000476.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 4254 |
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Ergebnisse einer empirischen Untersuchung zum Status quo.” Frühe Bildung, vol. 9, no. 2, Hogrefe Publishing Group, 2020, pp. 99–101, doi:10.57720/4254.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1123
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 48, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 11–19, doi:10.1007/s10643-019-00979-9.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 3602 |
Knauf, Helen. “Documentation Strategies: Pedagogical Documentation from the Perspective of Early Childhood Teachers in New Zealand and Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 48, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2020, pp. 11–19, doi:10.57720/3602.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 2246
Knauf, Helen. “Learning Stories, Pedagogical Work and Early Childhood Education: A Perspective from German Preschools.” Education Inquiry, vol. 11, no. 2, Informa UK Limited, 2020, pp. 94–109, doi:10.1080/20004508.2019.1591845.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1105
Knauf, Helen. “Super-Documentation? Roads to Digitalisation of Documentation and Their Implications.” Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 241–55, doi:10.1007/978-3-658-28193-9_13.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buchbeitrag | FH-PUB-ID: 1106
Alasuutari, Maarit, et al. “Introduction: The Ambivalence of Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood.” Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism, edited by Maarit Alasuutari et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, pp. 1–12, doi:10.1007/978-3-658-28193-9_1.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Buch als Herausgeber | FH-PUB-ID: 1121
Alasuutari, Maarit, et al., editors. Documentation in Institutional Contexts of Early Childhood. Normalisation, Participation and Professionalism. Springer Fachmedien Wiesbaden, 2020, doi:10.1007/978-3-658-28193-9.
HSBI-PUB
| DOI
2020 | Artikel | FH-PUB-ID: 1122
Knauf, Helen. “Digitalisierung in Kindertageseinrichtungen. Das Beispiel Bildungsdokumentation aus der Perspektive pädagogischer Fachkräfte in Deutschland und Neuseeland.” Zeitschrift für Pädagogik, no. 2, 2020, pp. 233–50, doi:10.3262/ZP2002233.
HSBI-PUB
| DOI
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1124 |
Knauf, Helen. “Disenchantment of the Family.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, vol. 2019, no. Occasional Papers, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2019, pp. 156–73, doi:10.21240/mpaed/00/2019.12.03.X.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 4250 |
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood, vol. 51, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 355–72, doi:10.57720/4250.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1126
Knauf, Helen. “Physical Environments of Early Childhood Education Centres: Facilitating and Inhibiting Factors Supporting Children’s Participation.” International Journal of Early Childhood, vol. 51, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 355–72, doi:10.1007/s13158-019-00254-3.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 1175
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal, vol. 47, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 43–51, doi:10.1007/s10643-018-0914-x.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Artikel | FH-PUB-ID: 3605 |
Knauf, Helen. “Visual Environmental Scale: Analysing the Early Childhood Education Environment.” Early Childhood Education Journal, vol. 47, no. 1, Springer Science and Business Media LLC, 2019, pp. 43–51, doi:10.57720/3605.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1177
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 423–39, doi:10.1007/s11618-017-0780-0.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 4252 |
Knauf, Helen. “Lerngeschichten als narratives Assessment in der Elementarpädagogik: Eine empirische Untersuchung des Konzepts in deutschen Kindertageseinrichtungen.” Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, vol. 21, no. 3, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 423–39, doi:10.57720/4252.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 1176
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 46, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 427–34, doi:10.1007/s10643-017-0863-9.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Artikel | FH-PUB-ID: 3608 |
Knauf, Helen. “Learning Stories: An Empirical Analysis of Their Use in Germany.” Early Childhood Education Journal, vol. 46, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2018, pp. 427–34, doi:10.57720/3608.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1181
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 25, no. 1, Informa UK Limited, 2017, pp. 19–35, doi:10.1080/1350293X.2015.1102403.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 4257 |
Knauf, Helen. “Documentation as a Tool for Participation in German Early Childhood Education and Care.” European Early Childhood Education Research Journal, vol. 25, no. 1, Informa UK Limited, 2017, pp. 19–35, doi:10.57720/4257.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 1179
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal, vol. 45, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 481–91, doi:10.1007/s10643-016-0791-0.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2017 | Artikel | FH-PUB-ID: 3638 |
Knauf, Helen. “Making an Impression: Portfolios as Instruments of Impression Management for Teachers in Early Childhood Education and Care Centres.” Early Childhood Education Journal, vol. 45, no. 4, Springer Science and Business Media LLC, 2017, pp. 481–91, doi:10.57720/3638.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1180
Knauf, Helen. “Interlaced Social Worlds: Exploring the Use of Social Media in the Kindergarten.” Early Years, vol. 36, no. 3, Informa UK Limited, 2016, pp. 254–70, doi:10.1080/09575146.2016.1147424.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 2247
Knauf, Helen, and Stephanie Graffe. “Alltagstheorien über Inklusion.” Frühe Bildung, vol. 5, no. 4, Hogrefe Publishing Group, 2016, pp. 187–97, doi:10.1026/2191-9186/a000281.
HSBI-PUB
| DOI
2016 | Artikel | FH-PUB-ID: 1178
Knauf, Helen. “The Mediatisation of Professional Pedagogical Practice - Social Networks in Early Childhood Education and Care.” MedienPädagogik: Zeitschrift Für Theorie Und Praxis Der Medienbildung, vol. 2016, no. Occasional Papers, Sektion Medienpadagogik der Deutschen Gesellschaft fur Erziehungswissenschaft - DGfE, 2016, pp. 20–36, doi:10.21240/mpaed/00/2016.12.15.X.
HSBI-PUB
| DOI
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 1182
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education, vol. 41, no. 3, Informa UK Limited, 2015, pp. 442–49, doi:10.1080/02602938.2015.1021664.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2015 | Artikel | FH-PUB-ID: 4259 |
Knauf, Helen. “Reading, Listening and Feeling: Audio Feedback as a Component of an Inclusive Learning Culture at Universities.” Assessment & Evaluation in Higher Education, vol. 41, no. 3, Informa UK Limited, 2015, pp. 442–49, doi:10.57720/4259.
HSBI-PUB
| Dateien verfügbar
| DOI