PUBLIKATIONSSERVER

Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2534 Publikationen


2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4050
Migenda, Nico, Ralf Möller, and Wolfram Schenck. “Adaptive Local Principal Component Analysis Improves the Clustering of High-Dimensional Data.” Pattern Recognition 146 (2024). https://doi.org/10.1016/j.patcog.2023.110030.
HSBI-PUB | DOI
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4287 | OA
Pfeifer, Lydia Sophie, Sophia Fries, Senta Marienfeld, Christiane Freese, Annette Nauerth, and Patrizia Raschper. “Fortbildungskonzept für Pflegepädagog*innen und Praxisanleiter*innen zum Einsatz von digital gestützten Lernaufgaben mit virtueller Realität in der Pflegeausbildung.” Fachkräftesicherung – Zukunftsweisende Qualifizierung, gesellschaftliche Teilhabe und Integration durch berufliche Bildung Spezial HT2023 (2024).
HSBI-PUB | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4283 | OA
Müller, Arthur, Felix Grumbach, and Fiona Kattenstroth. “Reinforcement Learning for Two-Stage Permutation Flow Shop Scheduling—A Real-World Application in Household Appliance Production.” IEEE Access 12 (2024): 11388–99. https://doi.org/10.1109/ACCESS.2024.3355269.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4272
Burchert, Heiko, and Claudia Küper. “Missbrauch und Fehlverhalten im Gesundheitswesen - Auswertung einer Onlineumfrage unter Praxisbeschäftigten.” Die Zahnmedizinischen Fachangestellten, no. 1 (2024): 19–23.
HSBI-PUB
 

2024 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4115 | OA
Bruland, Dirk, Daniel Geffroy, and Änne-Dörte Latteck. Digital Health Literacy of People with Intellectual Disabilities. A Scoping Review Protocol. Bielefeld: Hochschule Bielefeld, 2024. https://doi.org/10.57720/4115.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4201 | OA
Aschentrup, Leona, Pia Anna Steimer, Kevin Dadaczynski, Timothy Mc Call, Florian Fischer, and Kamil Joseph Wrona. “Effectiveness of Gamified Digital Interventions in Mental Health Prevention and Health Promotion among Adults: A Scoping Review.” BMC Public Health 24, no. 1 (2024). https://doi.org/10.1186/s12889-023-17517-3.
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Knauf, Helen. “Pädagogik first, Digitalisierung second.” Frühe Bildung 13, no. 1 (2024): 48–50. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000655.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 4108
Wrona, Kamil Joseph, Anne-Kathrin Exner, Maria Kobert, and Thomas Süße. “Treiber Und Hemmnisse Auf Dem Weg Hin Zu Einer Nachhaltigen Und Gesundheitsförderlichen Ernährung an Hochschulen: Ein Workshop Zur Integration Heterogener Perspektiven,” 2023.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar
 

2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4109 | OA
Wrona, Kamil Joseph, Anne-Kathrin Exner, Maria Kobert, and Thomas Süße. Drivers and Barriers towards Sustainable and Health-Promoting Nutrition in Higher Education: Workshop Integrating Heterogeneous Perspectives: Results of a Changing Perspectives Workshop. 1st ed. Bielefeld: Hochschule Bielefeld, 2023. https://doi.org/10.57720/4109.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3701
Stadtmann, Jannis, Tim Kampe, and Bernhard Wach. “Lessons from Entrepreneurship Education: Diary Studies on Entrepreneurial Intentions,” 2023.
HSBI-PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Chicago

Export / Einbettung