PUBLIKATIONSSERVER

Please note that HSBI-PUB no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

2534 Publikationen


2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4050
Adaptive local Principal Component Analysis improves the clustering of high-dimensional data
N. Migenda, R. Möller, W. Schenck, Pattern Recognition 146 (2024).
HSBI-PUB | DOI
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4287 | OA
Fortbildungskonzept für Pflegepädagog*innen und Praxisanleiter*innen zum Einsatz von digital gestützten Lernaufgaben mit virtueller Realität in der Pflegeausbildung
L.S. Pfeifer, S. Fries, S. Marienfeld, C. Freese, A. Nauerth, P. Raschper, Fachkräftesicherung – Zukunftsweisende Qualifizierung, gesellschaftliche Teilhabe und Integration durch berufliche Bildung Spezial HT2023 (2024).
HSBI-PUB | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4283 | OA HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4272
Missbrauch und Fehlverhalten im Gesundheitswesen - Auswertung einer Onlineumfrage unter Praxisbeschäftigten
H. Burchert, C. Küper, Die Zahnmedizinischen Fachangestellten (2024) 19–23.
HSBI-PUB
 

2024 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4115 | OA
Digital Health Literacy of People with Intellectual Disabilities. A Scoping Review Protocol.
D. Bruland, D. Geffroy, Ä.-D. Latteck, Digital Health Literacy of People with Intellectual Disabilities. A Scoping Review Protocol., Hochschule Bielefeld, Bielefeld, 2024.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4201 | OA
Effectiveness of gamified digital interventions in mental health prevention and health promotion among adults: a scoping review
L. Aschentrup, P.A. Steimer, K. Dadaczynski, T. Mc Call, F. Fischer, K.J. Wrona, BMC Public Health 24 (2024).
HSBI-PUB | DOI | Download (ext.)
 

2024 | Artikel | FH-PUB-ID: 4049
Pädagogik first, Digitalisierung second
H. Knauf, Frühe Bildung 13 (2024) 48–50.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI
 
 

2023 | Diskussionspapier | FH-PUB-ID: 4109 | OA
Drivers and barriers towards sustainable and health-promoting nutrition in higher education: workshop integrating heterogeneous perspectives: Results of a Changing Perspectives workshop
K.J. Wrona, A.-K. Exner, M. Kobert, T. Süße, Drivers and Barriers towards Sustainable and Health-Promoting Nutrition in Higher Education: Workshop Integrating Heterogeneous Perspectives: Results of a Changing Perspectives Workshop, 1st ed., Hochschule Bielefeld, Bielefeld, 2023.
HSBI-PUB | Dateien verfügbar | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Konferenzbeitrag | FH-PUB-ID: 3701 HSBI-PUB
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Default

Export / Einbettung